- NY DATO FOR KONCERTEN -

Søndag den 10 oktober 2021 kl. 16 i Vesthimmerlands Musikhus ALFA.

Elisabeth Holmegaard Nielsen

Programmet bliver:

Domenico Scarlatti
(1685 - 1757)
2 klaversonater
Ludwig van Beethoven
(1770 - 1827)
32 variationer i c-mol
Franz Schubert
(1797 - 1828)
To impromptus op. 90
P A U S E
Frédéric François Chopin
(1810 - 1849)
Scherzo no. 1 i h-mol
Carl Nielsen
(1865 - 1931)
Humoreske-bagateller
Per Nørgård
(1932 - )
to satser fra suiten "Nine friends" (1981)
Rodion Shchedrin
(1932 - )
To Polyfone Stykker (1961)

Elisabeth Holmegaard Nielsen afsluttede sin kandidatuddannelse ved Det Kongelige Danske Musikkonservatorium som 21-årig og blev straks efter optaget i solistklassen sammesteds samt ved Universität für Musik i Wien.

Elisabeth Nielsen er prisvinder ved flere konkurrencer i Danmark, Østrig, Portugal, Italien og Holland, bl.a. Steinway Konkurrencen, Salieri-competition, ”Prof. Dichler-Wettbewerb” og ”International Piano Competition for Young Musicians” i 2012, hvor hun vandt Hollands Symfoniorkesters pris. Hun optræder jævnligt ved festivaler i Italien, Tyskland, Holland, Schweiz, Slovakiet, Østrig, Ukraine, Sverige og Danmark.

Elisabeth Nielsen er en meget aktiv musiker og spiller både kammermusik, med sangere og involverer sig gerne i projekter på tværs af genrer: Chopin-saloner med oplæsning, musik og billeder, projektleder og dansk stemme i Opera-Reqiuem ”IYOV” m.fl. I 2015 tog hun initiativ til en fejring af Carl Nielsen med en række koncerter i Danmark, Ukraine, Østrig og Italien.

Elisabeth Nielsen er aktuel med sin debut-cd hos pladeselskabet DANACORD med værker af Bach, Schumann, og Prokofiev, indspillet i Bartok Studio Milano. Release-koncerterne fandt sted i Tivolis Koncertsal og ved festivalen "Nuova Coppa Pianisti" i Italien i 2015.

I 2016 modtog hun Sonnings Talentpris.

I februar 2019 gæstede hun ALFA i forbindelse med fejringen af Per Kirkeby og nyudgivelsen af en ny bog om Kirebys murstenskunst. Hun gav tilhørerne i salen en stor oplevelse, så vi glæder os i Vesthimmerlands Musikforening overordentligt meget til at gense og genhøre Elisabeth Holmegaard Nielsen.

Det er muligt at købe billetter i forsalg.
For pladsreservation for medlemmer og for køb af billetter i løssalg: klik her.

Billetsalget vil også være åbent forud for forestillingen (ved indgangen).

Prisen for billetter i løssalg er kr. 150.- dog kr. 75.- for unge med gyldigt studiekort, og børn til og med 7. klasse har gratis adgang ifølge med voksne.